פיתוח משחקים באמצעות Game Maker Studio

משימה

לאחר שלמדתם כיצד ניתן ליצור אובייקטים בצורה דינמית הגיע הזמן למשימה הראשונה.

במשחק שובר הלבנים (Brick Breaker) הוסף 2 אובייקטים:

אובייקט ראשון -  בונוס הנופל בעת פגיעה בלבנה אפורה. איסוף של אובייקט זה יגדיל את המחבט ב-30 אחוז.

אובייקט שני - נופל בעת פגיעת הכדור בלבנה אדומה. איסוף של אובייקט זה יקטין את המחבט ב-30 אחוז.

הנחיות למשימה:

  • צור ספרייטים עבור כל אחד מהאובייקטים (השתמש במסכה מתאימה ומרכז את נקודת המקור).
    • spr_increase
    • spr_reduce
  • צור את האובייקטים והשתמש בספרייטים שיצרת
    • obj_increase
    • obj_reduce
  • בעת אירוע ההתנגשות (Collision Event) של הכדור בלבנים המתאימות, צור מופע (instance) של האובייקטים הרלוונטים ותן להם מהירות וכיוון (נפילה כלפי מטה). את הכיוון והמהירות קבע באירוע היצירה של האובייקט (Create Event)
  • בעת יציאה של האובייקטים מהחדר (Outside Room Event) השמד את המופעים (Destroy Instance) למניעת זליגת זכרון.
  • בעת התנגשות של האובייקטים החדשים במחבט הגדל\הקטן את המחבט

 

בהצלחה!

 

Please login to get access to the quiz
Prev Lesson
Next Lesson
Back to פיתוח משחקים באמצעות Game Maker Studio

Course Curriculum

מעבר לסרגל הכלים